Spiermassa opbouwen

Je kunt verschillende redenen hebben om naar een sportschool te gaan. Afvallen, leniger worden of spiermassa opbouwen. Het opbouwen van spiermassa zorgt bovendien voor het versnellen van de verbranding van lichaamsvet. Toch moet het opbouwen van spieren niet verward worden met het verbranden van lichaamsvet, ook al hebben de twee wel met elkaar te maken.

Wat is spiermassa?

Het lichaam bestaat uit een aantal spieren. Spiermassa is het totale gewicht van alle spieren in je lichaam in kilogrammen of ponden. Hoe meer spieren je lichaam bevat, hoe hoger je verbranding is. Om een grote hoeveelheid spieren te behouden is dus een grote hoeveelheid energie nodig. Dat is dan ook de reden dat actieve sporters veel moeten eten.

sportschool Leerdam

Sportschool Leerdam

Zie jij op tegen sporten in de sportschool in Leerdam? Heb jij behoefte aan persoonlijke begeleiding, bij Triple-Fit ben je aan het juiste adres! Anders dan bij een sportschool in Leerdam, werk je bij ons onder persoonlijke begeleiding. Triple-Fit, dé keuze voor een fit sterk en gezond lichaam.

sportschool Leerdam

De beste tips om meer spiermassa op te bouwen

Wanneer je meer spieren opbouwt verbrand je lichaam voortdurend meer energie en dus meer calorieën. Een gespierd lijf zorgt dan ook voor een hogere basale stofwisselingssnelheid (BMR). Zelfs in rust verbrand je lichaam dan meer calorieën, wat fijn kan zijn bij het afvallen.

Eet regelmatig en de juiste voedingsstoffen

Om spiermassa op te bouwen is het belangrijk dat je voldoende én de juiste voeding eet. Als jouw dieet te weinig calorieën bevat en je een energietekort hebt, is het een stuk lastiger om veel spieren op te bouwen.

Daarnaast bestaan spieren uit eiwitten en water, en is het dus belangrijk om voldoende eiwitten te eten bij elke maaltijd. Aangeraden wordt om bij elke maaltijd zo’n 30-40 gram eiwitten te eten. Het kan daarnaast ook helpen om met regelmatige tussenpozen van zo’n 3 uur te eten, om je spieren een stimulans te geven om de spiereiwitsynthese op peil te houden.

Neem voldoende rust

Sporten is leuk en wanneer je spieren op wilt bouwen ga je waarschijnlijk vol enthousiasme aan de slag om zoveel mogelijk te sporten. Maar het is ook belangrijk om je lichaam voldoende rust te gunnen. Geef je spieren de tijd om te herstellen tussen trainingen, zodat je ook nog eens het meeste uit je training kunt halen.

Train progressief

Bij Triple-Fit helpen we je graag met het vinden van het juiste trainingsschema. Om spiermassa op te kunnen bouwen is het belangrijk dat je je lichaam iets zwaarder belast dan het gewend is. Het lichaam reageert daarop door meer spieren op te bouwen en deze efficiënter te gebruiken. Je moet de belasting dus steeds blijven aanpassen.

Triple-Fit helpt je bij het behalen van je doelen

Om je doelen te bereiken moet je consequent zijn in het sportproces. Dat vereist kennis, discipline en een goede motivatie. Woon jij in de buurt van Culemborg en ben je op zoek naar een personal trainer waar je veel hulp krijgt? Neem dan contact op met Triple-Fit en wij helpen JOU om je persoonlijke doelen te bereiken!

GRATIS INTAKE
sportschool Leerdam

Start met personal training bij Triple-Fit

Personal training is effectiever dan een sportschool. Onder andere omdat je in kleine groepjes of alleen met je trainer sport. Jouw personal trainer kan je dan echt ondersteunen bij jouw trainingsdoelen. Triple-Fit helpt je met motivatie, kennis en discipline. Bekijk hieronder welke optie het beste bij jou past.

CONTACT
sportschool Leerdam